V. SIVAKUMAR IS A HERO

SivaSemalam sejarah politik Malaysia menyaksikan kejadian begitu keji sekali dalam perjalanan demokrasi di Malaysia. Seorang speker yang sah cuba disingkirkan dengan begitu kejam dan keji sekali. Sekarang kita dapat menyaksikan Umno/Barisan Nasional sanggup melakukan apa sahaja demi untuk mendapatkan kuasa tidak kira sama ada cara betul atau salah, keji atau hina. Maka tidak hairanlah pada 1998 yang lalu Umno sanggup membuat konfrirasi serta fitnah jahat untuk menjatuhkan Dato Seri Anwar Ibrahim yang mana perbuatan tersebut tidak pernah terlintas untuk dilakukan oleh makhluk yang bergelar manusia.

Tapi semalam kita sekali lagi dan kali ini secara terang – terangan Umno melakukan perkara yang cukup hina dan keji untuk menyingkirkan Speker Dewan Undangan Negeri Perak V. Sivakumar. Bermula dengan memanggilpalestina anak ditangkap bomoh, membuat usul yang tidak sah, dan seterusnya membawa polis serta samseng untuk mengheret Sivakumar keluar dari Dewan. Perbuatan tersebut tidak ubah seperti perbuatan Regim Yahudi mengheret peduduk Palestin keluar dari rumah mereka yang sah. Tidak ubah seperti puak Serb memukul dan mengheret etnik Bosnia keluar dari rumah mereka.

Inilah sifat sebenar Umno/Barisan Nasional. Namun saya sebagai anak muda berasa bangga dengan semangat yang ditunjukkan oleh V. Sivakumar dan ahli – ahli Dewan Undangan Negeri Pakatan Rakyat yang lain. Mereka tidak pernah mengalah dalam tekanan yang diberikan oleh Umno/Barisan Nasional. Mereka terus melawan dan berjuang hingga ke saat akhir demi mempertahankan kuasa rakyat. Speker V. Sivakumar sedikit pun tidak berganjak dari kedudukannya dan terus membatukan dirinya hingga diangkat dan diheret keluar oleh khadam – khadam Umno/Barisan Nasional.

Namun dalam drama keji ciptaan Umno/Barisan Nasional ini, V.Sivakumar adalah heronya. Beliau berjuang dan tetap dengan prinsipnya hingga ke detik – detik terakhir dan sedikit pun tidak pernah mengalah.

Namun perjuangan ini mesti diteruskan dan apa yang berlaku pada 7 Mei 2009 semalam tidak akan berakhir disitu.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: