Umno/Barisan Nasional ditolak, ditolak dan ditolak lagi…

umno_coffinSelepas menyaksikan kekalahan Umno/Barisan Nasional dalam pilihanraya kecil Bukit Gantang dan Bukit Selambau semalam, ini menunjukkan Umno/Barisan Nasional itu ditolak, ditolak dan terus ditolak oleh rakyat. Ini kerana semanjak pilihanraya kecil yang pertama diadakan selepas pilihanraya umum ke-12 yang lalu, rakyat terus menolak Umno Barisan Nasional.

Bermula dengan pilihanraya kecil Permatang Pauh Umno/Barisan Nasional tersungkur dengan hina sekali apabila Parti Keadilan Rakyat PKR yang diwakili Dato Seri Anwar menang dengan majoriti yang bertambah dari sebelumnya. Selepas itu di pilihanraya kecil Kuala Terengganu yang mana sewaktu PRU ke-12 dimiliki oleh Umno, juga memperlihatkan Umno tumbang kerana ditolak oleh rakyat sekaligus meningkatkan satu lagi penguasaan kerusi parlimen untuk Pakatan Rakyat. Semalam baru berlangsung tiga pilihanraya kecil iaitu Parlimen Bukit Gantang, Dun Bukit Selambau serta Dun Batang Ai. Umno cuma mampu memenangi di Batang Ai, namun pengundi yang cerdik dan bijak yang berada di Bukit Gantang dan Bukit Selambau terus menolak Umno/Barisan Nasional. Yang menariknya jumlah majoriti bagi kedua-dua kawasan Bukit Gantang dan Bukit Selambau juga memperlihat berlakunya pertambahan dari sebelumnya.

Dengan tidak henti diserang dan dilanyak oleh media milik Umno/Barisan Nasional, dengan pelbagai larangan dan halangan serta dengan menghalang Altantuya dihidupkan kembali. Namun rakyat yang bijak terus menolak Umno. Dengan Utusan Malaysia dan TV3 menayangkan Mahathir menjulang tangan Pak Lah, dengan menyaksikan Najib menjadi Perdana Menteri Malaysia ke-6 namun rakyat yang bijak dan matang terus dan tetap serta bertambah menolak Umno/Barisan Nasional. Dengan pembebasan 13 tahanan ISA yang sepatutnya dari dahulu lagi dibebaskan serta dengan menarik balik pergantungan terhadap Harakah dan Suara Keadilan yang sepatutnya tidak digantung, namun rakyat yang bijak dan matang mahu dan terus menolak Umno/Barisan Nasional. Dengan kemasukan semula Mahathir ke dalam Umno serta kempen Mahathir seharian di Bukit Gantang dan Bukit Selambau, namun rakyat yang bijak dan matang sudah tidak berselera dengan mulut busuk Mahathir dan membuatkan rakyat terus menolak umno/barisan nasional.

Kalau pilihanraya umum yang lalu benar-benar bebas dan adil maka sejak dari 8 Mac 2008 lagi Umno dan Barisan Nasinol akan terus dibungkus untuk dihumban oleh rakyat Malaysia.

TAHNIAH PAKATAN RAKYAT!!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: