Penjenayah tidak selamat di Permatang Pauh sehingga 26 Ogos 2008 ini

Saya percaya bemula dari tarikh penamaan calon iaitu 16 Ogos hingga hari pengundian 26 Ogos 2008 ini segala jenis penyamun, perompak, malaun, perogol, peragut dan seangkatan dengannya lagi pada hari ini tidak berani menghampiri kawasan Permatang Pauh. Ini kerana jumlah pasukan polis di kawasan Permatang Pauh pada hari ini cukup banyak, baik yang berunifom dan yang tak berunifom. Cawangan khas SB, memang lagi banyak la, sebelum penamaan calon lagi polis-polis SB ni dah bersepah dekat Permatang Pauh dan kawasan Bukit Mertajam.

Nasihat aku kepada geng penyamun,perompak dan seangkatan dengannya semua jangan menghampiri kawasan permatang pauh. Rasanya tempat lain lebih selamat malah amat selamat untuk penyamun-penyamun bergerak, ini kerana hampir seluruh polis di Malaysia telah dikerahkan ke Permatang Pauh.

Jadi kalau nak merompak, merompak la dekat kawasan lain kerana kawasan-kawasan selain Permatang Pauh dah kekurangan Polis. Maka tak hairan la dadah dalam simpan di balai polis di johor pun boleh hilang. Agaknya polis dekat balai itu pun terpaksa bertugas dekat Permatang Pauh sampai penyamun pun boleh samun dalam Balai Polis.

Bukan saja ruang darat permatang pauh tidak selamat kepada penyamun,perompak dan seangkatan dengannya. Ruang udara Permatang Pauh pun sudah tidak selamat kepada golongan anda. Ini kerana helikopter polis sentiasa berlegar – legar di ruang udara Permatang Pauh terutama pada waktu malam bagi memantau ceramah-ceramah dari pakatan rakyat.

Pertama kali aku rasa ceramah politik disuluh oleh helikopter polis yang terbang dengan rendah. Rasanya belum pernah pilihanraya kecil polis sampai gunakan helikopter bagi memantau penduduk. Tak apa la, sekurang-kurangnya cerah la sedikit kawasan ceramah itu, minyak helikopter tu pun dari duit rakyat tu…

Al maklumlah dalam ceramah – ceramah Dato Seri Anwar di Permatang Pauh, penganjur hanya mampu memasang lampu dekat kawasan atas pentas saja, untuk kawasan hadirin penganjur tak mampu nak sediakan lampu terang menerang macam dekat bilik-bilik gerakkan Umno kerana pakatan rakyat tak guna duit kerajaan dan rakyat untuk berkempen.

Satu perkara lagi, bukan saja geng-geng penyamun yang tak selamat di Permatang Pauh. Geng – geng mat rempit pun dah tak selamat di Permatang Pauh. Ini kerana road block/sekatan jalan raya merata – rata tempat ada. Naik kecut mat-mat rempit ni nak merempit. Tapi tak apa, geng-geng mat rempit ni dilegakan juga sarakahnya untuk merempit, tapi kali ini dengan syarat mesti merempit sambil bawa bendera Umno dan kamu dijamin selamat…

One Response to “Penjenayah tidak selamat di Permatang Pauh sehingga 26 Ogos 2008 ini”

  1. hafiz Says:

    semua penjenayah lepas ni akan sumpah jer. hmmm ape nak jadik dengan malaysia…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: