Wanita Umno Mahu Berjihad???

KUALA LUMPUR (AFP) – – The women’s wing of Malaysia’s ruling party has reportedly declared a “jihad” or holy war to prevent opposition leader Anwar Ibrahim returning to parliament in a by-election this month.

“It is a jihad because this individual should not be given the chance to destroy the country’s political stability and prosperity,” women’s wing deputy chief Shahrizat Abdul Jalil said according to The Star newspaper.

(sumber:http://malaysia.news.yahoo.com/afp/20080812/tap-malaysia-politics-anwar-0193655.html)

Aku agak terkejut atau “kaget” kata orang Indonesia, bila aku terpandang petikan berita tersebut di web yahoo petang tadi. Timbalan Ketua Wanita Umno Shahrizat Jalil dah isytihar jihad terhadap Dato Seri Anwar Ibrahim. Persoalannya layakkah mereka berbicara tentang jihad atau mereka kurang faham erti sebenar jihad???

Berilah pandangan atau komen anda berdasarkan kenyataan Shahrizat Jalil ini.

3 Responses to “Wanita Umno Mahu Berjihad???”

  1. muslim Says:

    Kadang2 lucu bila mengenangkan sikap orang2 UMNO yang suka berpilih2 bila bercakap pasal Islam. Islam hanya timbul di bibir mereka bila dianggap menguntungkan mereka manakala dalam perkara2 lain yang difikirkan akan merugikan mereka, Islam terus lenyap dari kamus hidup mereka.

    Itulah rupa sebenar UMNO, Islam separuh, duit & kuasa separuh umpama rupa tahi cicak.

  2. XiNzeRy Says:

    Ahakz… Lawak btul… Mereka hanya pandai berkata2… Tp tak memahami ape yg diperkatakan…

  3. Osama Says:

    Salam Malaysia’
    Ya Allah…ingat kan yg nak jihad tu wanita MUSLIMAH.??!!Sekali ANJING yg menyerupai manusia pulak.!!hehehee..dah lah tu bole bercakap.??Ohhh..ni binatang bole berkata2 lah, memang kata org2 Mua’lim kalau dah nak kiamat nanti akan ade binatang yg bole berkata2.hehehee..Lucu nye tengok negara Malaysia byk CLOWN rupenye.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: